avatar Ten blog rowerowy prowadzi 19Piotras85 z miasteczka . Mam przejechane 15738.70 kilometrów w tym 6505.05 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.20 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy 19Piotras85.bikestats.pl

Marzec, 2014

Lednicki Park Krajobrazowy

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 10.03.2014 | Komentarze 4

Plany na niedziele mieliśmy z Sylwią w głowie cały tydzień. Obraliśmy za cel Lednicki Park Krajobrazowy. W tygodniu zadzwonił kolega Kura i zaproponował dołączenie do nas i wspólne kilometry na rowerze. Z chęcią ustawiamy się na wspólne wojaże. Jeżdżąc z Sylwią mamy więcej rzeczy do zabrania więc postanowiłem założyć bagażnik, który będzie mi towarzyszył cały sezon. Jeszcze sakwy trzeba kupić, bo plecak spięty gumami jest bardzo - niepraktyczny!
Obraliśmy kurs na PK Promno, który przemierzamy tylko muśnięciem żeby wyjechać w Pobiedziskach przy ogródkach działkowych. Przejeżdżamy przez rynek, przejazd kolejowy (w piątek śmiertelny wypadek, pociąg uderza w samochód - szlabany podniesione do góry! - Uważajcie jak przejeżdżacie przez tory nawet na strzeżonych przejazdach!), drogę krajową nr 5 i asfaltami jedziemy do Skrzetuszewa gdzie czeka na nas Kura ;). Stąd żabi skok na "Bramę Rybę" w miejscowości Pola Lednickie. Pod bramą mały piknik i ustalamy, że objeżdżamy Jezioro Lednickie dookoła. W Dziekanowicach znowu przecinamy DK5 i tutaj jedziemy nie znaną mi dotąd drogą wśród pól i łąk. Piękna sprawa, jeszcze tam wrócę ;) Droga ta prowadziła do Chwałkówka gdzie wjeżdżamy na serwisówkę S5. Kura odbija do Fałkowa, a my przez Wierzyce, PK Promno, Kociałkową Górkę wracamy do domu.
Fajna wycieczka, jednak ze względu na niepraktyczny plecak na bagaju - robię dziś mało zdjęć :/ Dzięki Kura za towarzystwo i pokazanie kilku nieznanych dotąd ścieżek ;) Było nam bardzo miło ;)

kolorowa historia:

Kościół i fragment rynku w Pobiedziskach
Kościół i fragment rynku w Pobiedziskach © 19Piotras85" />

Dzwon
Dzwon © 19Piotras85" />

Aleja a w tle replika krzyża z Giewontu - ofiarowany przez górali -
Aleja a w tle replika krzyża z Giewontu - ofiarowany przez górali - © 19Piotras85" />

Piotras i Sylwia
Piotras i Sylwia © 19Piotras85" />

Kura ;)
Kura ;) © 19Piotras85" />

Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach
Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach © 19Piotras85" />

My przy figurach baby i Chłopa ;)
My przy figurach baby i Chłopa ;) © 19Piotras85" />

Nie zrobiłem dziś wielu fajnych zdjęć za co mam do siebie małe pretensje. Poczekam aż liście będą na drzewach wtedy wrócę w niektóre miejsca i umieszczę je w kadrze ;)
Wycieczka tak czy siak super i niedziela miło spędzona ;)

Sylwia ja rowery dwa ;)

Niedziela, 2 marca 2014 · dodano: 02.03.2014 | Komentarze 4

Jak to się w ostatnim czasie przyjęło, w każdy weekend oraz w tygodniu wraz z żoną wyskakujemy na rowery ;) Dziś nogi poniosły do Swarzędza, dalej na Maltę, Koziegłowy, Kliny, Tuczno i do domu ;) Nie zabrakło dziś leśnych duktów, choć asfaltami też musieliśmy się przebijac. Miastem poszło dość szybko i sprawnie, w lesie zresztą też. Sylwia ma coraz więcej siły w nogach więc czasami muszę ją stopować, żeby nie wycackała się ze wszystkich sił. Było by nie fair gdybym nie napisał, że ja tez czasami czuję zadyszkę przy ostro poczynającej żonie ;) Pogoda wyśmienita, u nas w Wielkopolsce już chyba 4 weekend pod rząd bez deszczu i bez zimna! Oby tak dalej ;)
Ps. Coraz więcej osób uprawia sport! Dziś wszędzie było pełno aktywnych ludzi, aż miło ;)
Bieganie, rolki, jazda na rowerze...ci którzy jeszcze mają wątpliwości, ruszać tyłki! i nie wstydźcie się sąsiadów, rodziny czy obcych ludzi! Małymi kroczkami do przodu ;)

Ratusz w Swarzędzu

Piotras także pozuje nad Jeziorem Malta © 19Piotras85" />

Elektrociepłownia Karolin z innej perspektywy
Elektrociepłownia Karolin z innej perspektywy © 19Piotras85" />

Matka Boska patronka lasów
Matka Boska patronka lasów © 19Piotras85" />

Leśne dukty
Leśne dukty © 19Piotras85" />

Wspólne zdjęcie na jednym z parkingów leśnych
Wspólne zdjęcie na jednym z parkingów leśnych © 19Piotras85" />

Dwa parki z dwoma asami

Sobota, 1 marca 2014 · dodano: 02.03.2014 | Komentarze 4

Na sobotę plany zawsze kręcą się wokół roweru. Nie inaczej było tym razem. Zgadałem się z Grigorem i Micorem na wspólne kilometry w terenie. Start kilka minut po 8 rano. Plan na dziś był taki: śmigam z chłopakami, a później odbijam odwiedzić dziadków i rodziców. Park Krajobrazowy Promno to był nasz pierwszy cel. Od samego rana nie ma turystów więc można pocinać po ścieżkach miejscami jak szalony ;) Promno po wycince drzew straciło w moich oczach na dziewiczości :/ źle się dzieje z tymi wycinkami ale jak wszędzie - KASA rządzi wszystkim! Śmigamy dalej nad Jezioro Dębiniec, które w tym tygodniu już raz odwiedziłem. Szybki zjazd w kierunku stacji PKP i wpadamy na Promno- Stacja. Po przekroczeniu DK 5 jesteśmy już kilka kilometrów od Puszczy Zielonki. Singiel nad Jeziorem Kołatkowskim to dzisiejszego dnia "brama wjazdowa" do puszczy ;) Był to ostatni fragment przejechany z chłopakami, ja obrałem kierunek na gminy skoki i kiszkowo. Odwiedzam dziadków po czym ruszam do Kiszkowa przez Wysokę. W rodzinnym domu zeszło kilka minut, na zabawie z bratanicą Jagodą. Ruszam dalej, teren teren teren nic mnie nie interesuje bardziej. Dolatuje do Dąbrówki Kościelnej skąd udaję się do Zielonki, dalej na Kamińsko a stamtąd na Tuczno. Z Tuczna prosta droga na Sarbinowo.
Dobrze było, dzięki chłopaki za wspólne kaemy ;)

Wiejskie klimaty
Wiejskie klimaty © 19Piotras85" />

Jedna z wielu górek w PK Promno
Jedna z wielu górek w PK Promno © 19Piotras85" />

Sikorka
Sikorka © 19Piotras85" />

Wspólna fota i jazda dalej ;)